Thursday, March 4, 2010

Holiday just a moments...

Holiday... Just a moments...

Salam namaste... Saya baru jer nak menikmati cuti selama 3 hari (Khamis, Jumaat n Sabtu). Tapi memandangkan aktiviti penuh sepanjang hari, kira cuti yang ada memang bermanfaat. Semalam aktiviti pagi joint daurah di Sek Ren. Islam Al-Amin, Kuala Terengganu sampai dalam jam 3 ptg. Kemudian menyinggah sebentar di Maidin Mall (Pasaraya borong terbesar kat Pantai Timur ni) beli dapur gas memasak yg guna tin cm tin ridsect tu memandangkan saya yang suka memasak ni. He2, selama ni guna rice cooker jer nak memasak tapi rice cooker dah rosak la.. Terus fobia nak
masak guna rice cooker lagi cz rice cooker tu yang orang lain punyer.

Hari ni jap g nak memasak spaghetti ngan kawan. Barang dah bawa sekali. Kebetulan duduk kt rumah flat sensorang cz yang lain sumer balik bercuti, maka saya pun mengambil keputusan untuk menumpang berteduh di asrama MAIDAM untuk seketika waktu. Owh.. Ncib baik ader kawan yang sporting. Ptg ni nak g pasaraya untuk beli hadiah sempena hari perkahwinan mak cik kawan esok ni. Pastu mula la nak menyinggah di pasar malam n ekspo yang dah dibuka 3 minggu di Dataran Shahbandar.

Esok, Sabtu, saya akan menyediakan perkhidmatan kereta pengangkut.. He2... Nak tumpangkan kawan2 g kenduri kahwin mak cikkawan di Batu 6, Gong Badak. Bertuah sungguh diri ni sebab ader lecturer yang sudi meminjamkan keretanya untuk mengisi masa lapangku ini. Alhamdulillah... Lagipun , jemputan majlis kenduri wajib kita hadirkan diri kalau tidak ada apa2 aral yang melintang. Kalaulah kita tak pergi, hmmmmm nanti kalau kenduri kahwin kita saper pulak yang nak g kan?

Anyway... Holiday just a moments... tapi isilah masa yang terluang dengan perkara2 yg bermanfaat... Ingatlah 5 perkara sebelum 5 perkara.. Salah satunya masa lapang n masa yang sempit.

No comments:

Recent Comments