Wednesday, March 24, 2010

AYUH SAHABATKU... BANGUNLAH DARI TIDURMU... TERUSKAN PERJUANGAN

Assalamualaikum n selamat sejahtera sahabat semua.

Kini, ingin ku berkarya tentang tugasan yang baru diterima untuk di sampaikan kepada ahli2 usrah yang lain. Ni merupakan kali pertama nak berjumpa dengan nakibah "kak Yat" kat rumah kak yat. Berdebar rasa hati ini bagaimana first impression terhadap diri ini.

Semalam saya dapat call dari Kak Yat jam 8mlm. Terkejut saya. Rupa2nya, kak yat nak saya sampaikan tazkirah tentang "Tawaduk". Serabut juga fikir. Tension, tekanan perasaan.. Tetapi bila kita redha, Allah akan permudahkan urusan kita. Alhamdulillah, dapat serch maklumat sedikit sebanyak tentang tawaduk, dan dah tulis nota. Persediaan 80% telah dibuat cuma saya perlu untuk berlatih lagi sambil menambah ilmu tambahan untuk deliver yang terbaik.

Esok, saya perlu bangun lebih awal untuk study. Hujung minggu ini, saya terlibat dalam KBM "Keindahan Bersamamu"... Bersama pelajar2 KOSPINT. Program kesedaran diri ini akan dilaksanakan untuk pelajar tingkatan 4 n 5. InsyaAllah akan cuba jadi fasilitator yang terbaik. Laksanakan tugas dengan sebaik mungkin. Semoga khidmat saya ini mendapat keredaanNya. Amin.

Ayuh sahabat2 ku... Bangunlah dari tidurmu.. Teruskan perjuangan kerana hidup ini hanya sementara. Lakukan yang terbaik dalam apa jua bidang yang kita ceburi. Tidak kira kita ni orang yang bagaimana keperibadiannya. Sentiasalah perbaiki diri kita. Buangkan rasa terlalu merendah diri sehingga hilang keyakinan diri. Yakinkan diri kita mampu jadi yang terbaik kerana setiap insan itu istimewa kejadiannya.

DUITS = "DOA+USAHA+IKHTIAR+TAWAKKAL+SERAH" . Formulasi kejayaan yang saya peroleh masa dengar ceramah time MRSM dulu.

Akhir kalam ~ "Bangunlah menuju kejayaan"

No comments:

Recent Comments